torsdag 28 april 2011

Sakta men säkert...

Hej hopp!

Ja, här hemma fortsätter projektet "renovera vardagsrum" i långsam takt... Andreas har gjort ett jättebra jobb idag. Han har hängt tvätt, kvistlackat samt målat panel, lagat lunch och gipsat en vägg under tiden som jag var på träning och Lova sov. Min älskade prins! Vad hade jag gjort utan honom?! Just nu är han håller han på med eldragningar och spikar lite panel. Jag har hunnit med att blöta ner all gammal tapet och latexfogat lite. I morgon kommer mitt jätte jobb då jag ska spackla allt så jag kan tapetsera på lördag. Hemma hos oss har vi en väldigt bra arbetsfördelning. Andreas river, bygger upp och snickrar. Jag spacklar, målar, tapetserar och sätter lister & foder. Sen hjälps vi åt att lägga golv.

Lova- Lisa lillfisa har fått nya skor av sin mormor idag. Superfina! Tack tack än en gång mamma! Mamma har även varit barnvakt idag på eftermiddagen så Lova har fått leka av sig ordentligt. Det behövs verkligen.. Lova är över allt just nu. Det finns inget som hon låter bli nu, allt ska man ta på även fast hon vet att hon inte får :)

Nedan kommer bilder från gårdagens sväng till Timrå Gårdsbutik.

Kram 
Ida

Äntligen har ett vackert kakafat hittat hem till oss:)

 Superfint kakfat på fot, perfekt till sommarens läckerheter!

 Söt liten plåtask

 Små ljuslyktor, dom kommer jag säkert hitta en bra plats till ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar