onsdag 6 april 2011

Våren inspirerar

Jag har precis planterat klart en liten vårgrupp som nu pryder vår förstukvist. Nu kan jag faktiskt inte hålla mig mer, dags att sätta fingrarna i jorden. Eller ja, lite får bli papper. På baksidan ska det planteras en liten kryddträdgård samt grönsaker. Jag har redan börjat skissa på hur kryddträdgården kommer att se ut. Jag ska snart börja så till den. 

Vårat uterum kommer också snart att få sig en makeover. Planerna är många och jag har hittat massor med saker som inspirerar mig till att sätta fart. Grunden kommer att vara vit och sen ska jag försöka plocka in lite färg som får en att tänka på ljuva sommarkvällar.

Här har ni två av mina måsten som kommer att få pryda vårt uterum
Dessa underbara zinkhinkar kommer från nordljus.net och är perfekt att plantera pelagoner eller rosmarin i till sommaren

Denna fantastiska kanna kommer från ikea.se. Riktigt fin!


Kram
Ida

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin sida du har startat upp!
    Den läggs genast till i min lista över bloggar jag kollar nästan varje dag. ;)

    Zinkhinkarna var ljuvliga, måste nog kolla in dem på Nordljus. De skulle som du kanske förstår passa in hemma hos mig också.

    Stor kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är Jeanette! Ja vi verkar verkligen ha samma smak:)

    Kramar

    SvaraRadera