måndag 11 april 2011

Nu knakar de i mitt huvud

Jag älskar att planera inför renoveringar eller uppiffningar. Nu har jag suttit i flera dagar och funderat på hur jag vill att det ska se ut. Vi är några av de lyckligt lottade med en "walk in closet":) Just nu är det bara väggar utan färg och ett golv som ser ut som skräp. Vi har helt vanliga garderober som vita foliedörrar som förvaring. Efter hand kommer vi att byta förvaringsinredning men det får komma efter hand. Men innan den kommer upp så vill jag piffa och i bilderna nedan visar jag lite vart jag vill att det ska sluta.

Tapeten kommer från Boråstapeter och heter Lace 1360. 

Bilden högst upp till höger är en vit heltäckningsmatta. Så slipper man bli kall om fötterna när man fundera på dagens outfit :)

Bilden längst ner till v. ska föreställa ett draperi. Vi kommer att ta bort dörrarna på garderoberna och istället får ett lantligt draperi dölja kläderna bakom.

Till sist kommer vi att fästa några knoppar på den tapetserade väggen för att hänga kläder på. Ett tips att snabbt förändra utseendet på en garderob eller sovrum är att hänga snygga kläder på en söt galge. För att få en lantlig känsla kan ett gammeldags nattlinne vara sött att hänga som dekoration ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag och Lova varit ute mest hela dagen. Vi var först på  promenad med en kompis till mig och sen myste vi på altanen med saft och bullar.. Smaskigt!

Kram
Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar