tisdag 12 april 2011

Svar på fråga

Jag har både på bloggen och på Facebook fått frågan om tips på bra loppisar. Jag kan tycka att vintern är ganska fattig på bra loppisar här omkring. Jag har senaste tiden varit mest på Erikshjälpen, där har jag hittat några saker som jag fallit för direkt.

Nu när det börjar närma sig sommar kommer många loppisar att öppna. Vill man inte åka så långt kan Tynderövägen vara perfekt för en liten eftermiddagstripp. Förra sommaren fanns det minst tre eller fyra stycken loppisar på väg ut mot Tynderö. Kan man tänka sig att åka över en dag så finns det loppisar längs med Indalsleden mot Bispgården.

I sommar kommer vår familj att åka på semester till Dalarna och vi har redan planerat att åka på några loppisar där nere. Det kommer att bli riktigt roligt eftersom utbudet skiljer sig mellan distrikten. 

En loppis som inte faller mig i smaken är Fyndlagret i Sundsvall. För dyrt och sen har det öppnat en avdelning med "shabby chic" där sakerna är ännu dyrare...

Ställ gärna mer frågor:)
Kram
Ida

1 kommentar: